Mogočna vez med ingverjem in kurkumo

Ingver in kurkuma sta že tisočletja del tradicionalne kitajske medicine in indijske ajurvedske medicine.

Ingver (Zingiber officinale) izvira iz jugovzhodne Azije, danes že po celem svetu znan kot naravno zdravilo za različna zdravstvena stanja. Njegove pozitivne lastnosti so predvsem posledica prisotnosti fenolnih spojin, vključno z gingerolom, ki naj bi imela močne protivnetne in antioksidativne lastnosti. Tradicionalno se uporablja pri lajšanju slabosti, pomoč pri prebavi ter izboljšanju krvnega pretoka.

Kurkuma (Curcuma longa) je živahna rumena rastlina, za katero mnoge kulture trdijo, da zmanjšuje vnetja in izboljšuje delovanje možganov. Vsebuje spojino kurkumin, ki dokazano pomaga pri zdravljenju in preprečevanju številnih kroničnih stanj. Poleg tradicionalne medicine je zelo pogosto uporabljena začimba v indijski kuhinji, njena popularnost pa z dneva v dan raste tudi na zahodu.

Gre za dve tesno povezani rastlini iz družine ingverjevk. Obe vsebujeta spojine, za katere je znano, da delujejo protivnetno, hkrati pa se aktivni in glavni sestavini nekoliko razlikujeta. To močno ~ mogočno prijateljstvo ohranjata s sinergičnim delovanjem in spodbujanjem.

Seveda se odlično ujameta tudi po okusu. Ne glede na to, ali uporabimo sveže, posušene ali mlete korenine, bosta vedno dala piko na i tako jedem kot našemu zdravju.

Poglejmo kaj vse zmoreta ingver in kurkuma
Za topli začimbi bi na splošno sklepali, da sta primerni v hladnejših dneh. Verjetno nam takrat večkrat padeta na pamet. Lahko sta samo zaradi okusa nepogrešljiv dodatek jedem ali pa smo se zavestno odločili za redno uživanje. Svojo moč pokažeta tako ali drugače; povečata imunski sistem, pomagata pri hitrejšem okrevanju, recimo pri kašlju, prehladu, po boleznih ter pri celjenju ran in poškodb.

A še zdaleč ne drži, da se uporabljata samo pozimi. S svojo toplino povečata prebavni ogenj, s tem pa ne poskrbita samo za dobro prebavo, temveč tudi za boljšo absorpcijo hranil in njihov transport do pravega cilja. Ajurveda kurkumo svetuje za uravnavanje kapha doše, medtem ko ima za ingver celo zapisano sutro (verz), da bi moral vsakdo pred kosilom in večerjo pojesti malček sveže korenine za izboljšanje prebave in presnove.

In če nadaljujemo z znanimi dejstvi

  1. Lajšata bolečine
    Vsakodnevno uživanje ingverja in kurkume lahko omili bolečine v sklepih, mišicah, hrbtu in celo artritis. Kurkumin namreč deluje protivnetno in dokazano zmanjšuje bolečine pri bolnikih z artritisom, medtem ko ingver blaži kronične bolečine.
  2. Preprečujeta in zmanjšujeta vnetja
    Vedno več pomembnih glav na področju zdravja se strinja, da so vnetja, bodisi odkrita ali tiha, razlog za številne težave in bolezni. Srčne bolezni, diabetes, težave s hormoni in stres so poleg bolečin v sklepih le peščica znanih. Naša prijatelja dokazano zmanjšata vnetja, ingver recimo pri bolnikih z osteoartritisom, kurkuma pa je po drugi strani enako učinkovita kot običajna protivnetna zdravila.
  3. Povečujeta odpornost
    Ja, vemo, da je močan imunski sistem bistven za ohranjanje zdravja. Ko poskrbimo za odpornost, nam nič ne pride do živega 🙂 Povzeto po EFSA ingver podpira imunski sistem, prispeva k naravni obrambi telesa, pomaga ohranjati zdravje dihal in respiratornega trakta, telesu daje energijo in vitalnost ter zmanjšuje utrujenost. Ko to združimo s kurkuminom, ki ima protivirusne lastnosti… se lahko virusi bojijo nas (in ne mi njih 🙂 ).

Zaljubiti se v opevan duet, je enostavno. Kot velja za vsako superhrano, tudi tu najprej upoštevajmo svoje telo in zdravo mero (dobesedno). Vse začimbe in čarobne praške uporabimo zmerno in mic-pa-po-mic bomo prišli do željenih rezultatov.

In še namig: tople začimbe v hrani uporabimo že na začetku. Pražimo jih skupaj s čebulo in česnom, ali pa kar same, na topli ponvici. Tako razvijejo svoj najboljši karakter. Hladne pa bodo dale več od sebe, če jih uporabimo skupaj z neko (seveda zdravo 🙂 ) maščobo.

Dodaj odgovor